– Fullkommen hundebok. Bokanmelder Sven Gjeruldsen om “Jakthunder”

Jakthunder omtale Tvedestrandsposten 2015-12-12Fullkommen hundebok, skriver Tvedestrandspostens bokanmelder Sven Gjeruldsen om Jakthunder av Kåre Vidar Pedersen og John Unsgård (Bokbyen Forlag, 2015

-Hunden er menneskets beste venn, blir det sagt. Etter å ha lest praktverket “Jakthunder” er det vanskeleig å ikke skrive under på det ordtaket. Hvis man ikke har greie på hunder og hundehold – så fortvil ikke. Boken “Jakthunder” gir en god og kyndig innføring i våre firbente venners liv og levnet. Pedagogisk oppbygget og illustrert med vakre og gode bilder. Her får man kunnskap om hvordan hunden snakker, og om den utpregede luktesansen som den har. Hunder og hundehold er noe man har drevet med i flere århundrer – og det er jakt som har vært utgangspunktet. Lett å glemme for de mange som i dag har hunder som rene kjæledyr. Også for denne gruppen hundeeiere vil “Jakthunder” være av interesse.

Boken har også gode kapitler om de forskjellige hunderasene og hvilke raser som egner seg best til forskjellige typer jakt. Overraskende lesning for mange, inklusiv denne anmelder. Her får man også en innføring i hvilke signaler man skal se etter, grensesetting, oppdrett og opplæring. Byens eget boktrykkeri har nok engang vist at de er blant de beste. layout og design er flott, og bildene er avpasset teksten på en perfekt måte. Det bidrar til å gjøre boken til et praktverk om hundene våre.

Nå er det å forvente at alle katteelskere ønsker et tilsvarende verk.

Sven Gjeruldsen, Tvedestrandsposten 12. desember 2015

Du kan kjøpe boka i alle gode bokhandler – og fra Bokbyens egen nettbutikk

Søk i artikler

Kontakt oss

Bokbyen ved Skagerrak
Postboks 101
4902 Tvedestrand
Tlf. 37 16 40 30

Besøksadresse: Hovedgata 46, inngang Arne Garborgs vei
post@bokbyen-skagerrak.no

Åpningstider:
Mandag-lørdag hele året
kl. 9.00-17.00 (15.00)

For åpningstider øvrige utsalg, se detaljer under Antikvariater.

TAKK TIL

''En bokby er fantasi satt ut i praksis. La meg kalle antikvariatene og bokstedene for bokbyens gledeshus: Gleden over bøker, gleden i bøker, gleden av bøker. Når vi åpner dem, åpner de oss. Og som en bokby blir Tvedestrand større enn seg selv.''

Lars Saabye Christensen, åpningstale i Bokbyen ved Skagerrak, 28. juni 2003.

.